خدمات باربری

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

بسته بندی و جابجایی همه لوازم برقی آشپزخانه ممکن است برایتان دردسرساز باشد، اما رعایت نکات بسته بندی اثاثیه منزل می تواند به تسهیل این روند کمک کند. وسایل کوچکی را که برای بسته بندی نیاز دارید، جمع آوری کنید. مراقب قطعاتی باشید که از قطعات شکننده ساخته شده اند. اینها باید با دقت بیشتری بسته بندی شوند.

اگر احتمال این وجود دارد که فورا به وسایل خاصی نیاز پیدا نکنید، پس آنها رادر یک یا چند دسته، بسته بندی کنید و روی هر دسته، محتویاتآن را یادداشت کنید. با اینکار بعد از جا به جایی اگر متوجه شدید که فضای کافی ندارید یا فعلا نیازی به آن دسته از وسایل خود ندارید، میتوانید آن دسته از بسته بندی ها را باز نکنید و یا اگر هم نیاز فوری به وسیله خاصی داشتین، میتوانید به کمک برچسب و یا یادداشت روی بسته بندی ها، آن را راحت پیدا کنید.

هر دستگاه را ازهم جدا کرده و تمیزکنید

قبل از بسته بندی هر دستگاه، قطعات آن را تا جای ممکن از هم جدا کرده و تمامی قطعات را کاملا تمیز وخشک کنید. مطمئن شوید که قطعاتی که امکان جا به جایی و حرکت دارند، مانند سینی شیشه ای داخل مایکروفر را حتما از داخل مایکروفر جدا کنید.

قطعات شل و لغزان را جدا کنید

تمام قطعات شل یا جداشدنی را از هر دستگاه جدا کنید. مانند سینی مایکروفر و یا تیغه های مخلوط کن. این قطعات باید جدا بسته بندی شوندتا آسیب نبینند. اگر درباره نحوه مونتاژ و دوباره سرهم کردن قطعات دستورالعملی وجود د ارد، آن را پیدا کنید و همین حالا در کنار همان دستگاه در داخل بسته بندی قرار بدهید.

یک کارتن بسته بندی مناسب انتخاب کنید

در صورت امکان از کارتن بسته بندی اصلی دستگاه استفاده کنید. در غیر این صورت، چند کارتن بسته بندی کوچک تا متوسط تهیه کنید. لبه های پایینی همه جعبه ها را با نوارچسب محکم کنید تا مطمئن شوید که از هم باز نشوند. این کار را حتی با جعبه های از پیش مونتاژ شده هم انجام بدهید.

داخل کارتن بسته بندی را با کاغذ بپوشانید

روزنامه باطله یا هر نوع کاغذ دیگری تهیه کنید. آنها را به آرامی مچاله کرده و به ته جعبه اضافه کنید. پوشاندن ته جعبه با کاغذهای مچاله شده باعث میشود یک سطح عایق و ضربه گیر درون کارتن بسته بندی ایجاد بشود.

دستگاه را درون کاغذ بپیچید

دستگاه را با دو تا سه ورق کاغذ کاملا بپیچید. کاغذ دور دستگاه را با نوارچسب محکم ببندید. در صورت امکان، سعی کنید چسب را مستقیما روی خود دستگاه نچسبانید. نوار چسب ممکن است بسیار چسبنده باشد و جدا کردن آن از سطوح صاف دشوار شود و همچنین اگر لوازمتان برای مدتی در انبار باقی بمانند، چسب ممکن است نیمه دائمی شود و برای پاک کردن آن نیاز به حلال داشته باشد.

دستگاه را در کارتن بسته بندی قرار دهید

دستگاه پیچیده شده را به همراه هر قسمت اضافی از جمله سیم های برق، در کارتن بسته بندی قرار دهید. اگر کارتن بسته بندی می‌تواند وسیله دیگری را در خود جای دهد، با استفاده از همان تکنیک‌ها، دستگاه دوم را هم بپیچید و در کنار دستگاه اول قرار دهید.

پر کردن فضای خالی داخل کارتن ها

اگر داخل کارتن های بسته بندی هنوز هم فضای خالی وجود د ارد، برای اینکه لوازم داخل کارتن جا به جا نشوند و حرکت نکنند لازم است که این فضا ها را پر کنید. میتوانید ازخرده کاغذها یا خرده فوم ها یا پوشال استفاده کنید. همچنین میتوانید قابلمه ها یا تابه های کوچک یا سایر لوازم نشکن را به این مجموعه اضافه کنید. فقط حواستان باشد که برای جلوگیری از ایجاد خراش روی هر لوازمی، حتما آن ها را درون لایه های کاغذ بپیچید. مخصوصا ماهیتابه ها را که بسیار در معرض خط افتادن و خراشیدگی هستند!

کارتن های بسته بندی را ایمن تر کنید!

کاغذ های مچاله شده را روی محتویات  کارتن نیز اضافه کنید. تا جایی در بالای محتویات کارتن، فضای خالی باقی نماند. کارتن بسته بندی را ببندید و با نوارچسب محکم کنید. روی جعبه برچسب "لوازم آشپزخانه" بزنید و یک فهرست ریز از محتویات داخل آن تهیه کرده و روی کارتن یادداشت بگذارید. بعدا که نیاز به پیدا کردن هر کدام از دستگاه ها داشته باشید، بسیار خوشحال خواهید شد از اینکه چقدر کارتان در پیدا کردن آن راحت است!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۷:۳۶
مهسا لطفی